Barstow -> Los Angeles

24 oktober 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we het laatste stuk Mojave Desert op weg naar L.A. afgelegd en zijn we vervolgens de stad ingedoken. Vreemd om vanuit de verlatenheid en kaalheid ineens een metropool in te rijden met meer dan 13 miljoen mensen.

We waren vrij vroeg bij ons hotel en zijn daarom – na alvast te hebben ingecheckt - direct doorgetrokken naar het strand, om even lekker te kunnen bijkomen van de woestijnreis van de afgelopen dagen.

Manhattan Beach was de locatie waar we neerstreken en het was er heerlijk. Lekker rustig op het fijne zandstrand, aangename temperatuur (24-26 graden), wolkeloos, lekkere golven en een heerlijke lunchmaaltijd. Egbert werd zelfs getrakteerd op een bezoekje van een paar dolfijnen toen hij aan het zwemmen was, hoewel hij er zélf niets van heeft gemerkt. Vanaf het strand was het kennelijk goed te zien dat ze maar een paar tientallen meters achter hem zwommen.

In de namiddag en avond hebben we Santa Mónica opgezocht, de meer mondaine strandlocatie; zeg maar “there where the money is”. Leuke sfeer, eerst hebben we nog wat uitgewaaid op de pier en daarna hebben we ook nog wat rondgeslenterd langs de boulevard en in het winkelgebied.

Op de weg terug naar het hotel bleek dat zelfs snelwegen met 2x6 rijbanen hier blijkbaar niet voldoende zijn om het verkeer te kunnen verwerken: zo´n 6 miles langzaam rijdend verkeer.

Morgen gaan we weer verder met onze verkenningen van L.A. en gaan we o.a. de studio´s van “Warner Bros.” bezoeken. Wordt dus weer vervolgd!

1. Henk J:
    28 oktober 2018
    L.A. vonden wij een wat macabere stad, zeker 's-avonds. De kust, Santa Barbara en Santa Monica en Venice beach waren prachtig. Hebben jullie die tegenstrijdigheid ook ervaren?
    Groet Henk J
  2. Jolanda:
    29 oktober 2018
    Hoi hoi, we zijn niet in het centrum geweest in de avond, maar kan me er wat bij voorstellen, alhoewel er de laatste jaren veel veranderingen zijn geweest.. groetjes terug