Dag 1 in L.A.

25 oktober 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vanmorgen hadden we nota bene de wekker gezet! We moesten om 11.00h bij de studio´s van Warner Bros. zijn voor een Studio Tour en inmiddels was het ons wel duidelijk geworden dat je hier in L.A. echt flinke afstanden hebt af te leggen, waar je ook behoorlijk lang over kunt doen - vooral ook als er files zijn. Het lijkt trouwens ook wel of iedereen via de Highway van A naar B wil, want die staat continu vast op allerlei plekken.

We hebben er ongeveer anderhalf uur over gedaan om een stuk af te leggen wat zonder files 30min. zou kosten, maar omdat we er rekening mee hadden gehouden waren we toch mooi op tijd.

Vervolgens hebben we de Studio Tour gedaan, onder begeleiding van een gids die ons overal vertelde over de films en series die waren opgenomen m.b.v. de diverse sets die we te zien kregen.

Wel heel aardig inderdaad om bijv. in het stukje “oerwoud” te lopen waar een T-Rex achter de Jeep met de hoofdpersoon aan rent in “Jurassic Park”, of de straat te zien waarin de bar “Central Perk” van “Friends” was gevestigd, onder andere.

We hebben diverse nep-straten, -huizen, en andere soorten gebouwen te zien gekregen; uiteraard vooral façades met verder niks er achter.

Ook hebben we een collectie van voertuigen gezien die in diverse Batman films zijn gebruikt en ook veel kostuums, special effects e.d. uit de Harry Potter films. De set van de serie “Friends” was ook te bezoeken en daar mocht je zelfs foto´s van nemen, met jezelf op de bekende bank.

Er was ook gelegenheid om jezelf met special effects te laten vastleggen, o.a. op de bezem van Harry Potter en op de “Batpod”. De motor waarmee Batman door de straten van Gotham scheurde in ‘The Dark Knight’ en ‘The Dark Knight Rises’. Egbert heeft zich laten vastleggen in zo´n shot. Wel heel grappig om eens mee te maken. Zie de video.

Na het bezoek aan Warner Bros. hebben we Hollywood Boulevard opgezocht, waar we de bekende “Walk of Fame” hebben afgestruind en bij het Dolby Theatre een heus rode-loper-evenement meemaakten van voor ons overigens totaal onbekende Latin-Music sterren.

Daarna hebben we voor de gein toch ook nog maar even door Beverly Hills gereden, wel met een beetje schaamrood op de kaken (…). We hebben zelfs op een straathoek een heuse “Map of the Stars” gekocht, waarop in detail staat aangegeven welke celebrity precies waar woont. De gekte ten top. We zijn zo even bij Sandra Bullock langs gegaan, maar die was duidelijk niet gediend van types als ons, want de hele zaak was er afgeschermd met zwarte schermen, om naar binnen kijken te frustreren. Zeer begrijpelijk natuurlijk.

Na afloop hiervan hebben we het verkeer van L.A. weer getrotseerd om weer even het strand aan te kunnen doen; ditmaal bij “Venice”. Dat was wel een heel ander sfeertje dan gisteren, bij Santa Mónica. Niks mondains hier, maar een beetje een hippie-achtige scene waar de wietgeuren je her-en-der tegemoet kwamen. We hebben de dag hier afgesloten met een drankje en een hapje alvorens weer naar ons hotel terug te gaan.

Het was een vermoeiende, maar leuke dag. Morgen dag 2 van ons bezoek aan L.A.

1. Tanya:
    26 oktober 2018
    En dat allemaal zonder helm...😜
    Venice beach vonden wij ook heel leuk