Santa Cruz -> Oakland Int. Airport

30 oktober 2018 - Oakland, California, Verenigde Staten

Nou, we zitten op het vliegveld van Oakland. Het is hier nu 15.45h en we gaan om 19.00h de lucht in met Norwegian, naar Londen. In Londen overnachten we dan nog een keer en dan verder met Easyjet naar A´dam.

Vanmorgen vertrokken we met een temperatuur van 7 graden uit Santa Cruz voor de eindfase hier, op weg naar het vliegveld. Op dit moment is het alweer 21 graden, een lekker temperatuurtje.

We hadden het voornemen om nog wat “zakenrelaties” aan te doen in Silicon Valley waar we dus eerst op af zijn gekoerst.

Bij Apple dachten we gewoon de hoofdpoort van het “Apple Park” binnen te rijden, maar dat vond men toch niet zo´n goed idee. We werden vriendelijk verwezen naar het Visitor Center. Dat viel eigenlijk wel een beetje tegen, in die zin dat het een combi was van de bekende strakke Apple shop zoals je die wel vaker tegen komt in de grote steden en een souvenirshop. Van het HQ hebben we alleen maar wat plaatjes kunnen schieten vanaf de wegen eromheen, maar ja: we zíjn er geweest!

Vervolgens naar Google. Daar was het allemaal “opener” dan bij Apple, want het is een soort universiteitscomplex, met allerlei verschillende gebouwen, dat dan ook de Google Campus heet. Ook daar was verder niet zoveel te beleven trouwens: kiekjes maken en even souvenirs bekijken en dat was het dan. Maar ja, ook hier dus: we zíjn er geweest!

Op beide locaties zag je diverse testauto’s voorbijkomen trouwens, zeer waarschijnlijk voor ontwikkeling van zelfrijdende auto´s.

Facebook hebben we vervolgens toch maar overgeslagen; zal wel ongeveer méér van hetzelfde zijn…

Toen dus verder op weg naar het vliegveld en de auto inleveren. We hebben er uiteindelijk zo´n 2.955 miles mee gereden, dat zijn ong. 4.755km. Toch wel een aardig ritje al-met-al.

Nu dus in de wacht voor het vliegtuig. Hopelijk komt het volgende bericht uit Londen of NL.

1. Eric:
    31 oktober 2018
    Goede terugreis, heb jullie verslagen met plezier gelezen!
  2. N Looijen:
    31 oktober 2018
    Fijn dat alles goed verlopen is tot nu toe!
    Tot ziens!!
  3. Tanya:
    Goede reis,tot gauw✈️
  4. Frank:
    31 oktober 2018
    Inderdaad een boeiend geheel, mooie verhaalstijl.