Monterey

29 oktober 2018 - Monterey, California, Verenigde Staten

In Monterey dachten we vandaag – nog maar 1 dag voor ons vertrek – eigenlijk niet veel anders te doen dan de zaak een beetje te verkennen en wat bij te komen.

En zo is de dag ook wel begonnen. Het startte met “lange-broeken-weer”, van zo´n 11 graden. Na het ontbijt zijn we het stadje ingesjouwd en langs de markante kades gewandeld, waar vroeger conservenfabrieken (van sardientjes) stonden. Tegenwoordig is het een heel fraai ingericht gebied, met een aangenaam relaxt sfeertje, zeker in het ochtendzonnetje van dit seizoen. In de haven dreven her-en-der zeeotters rond en ook waren er vele pelikanen te zien en zeehonden.

Toen we de zgn. “Fisherman´s Wharf” afslenterden liepen we tegen een Whale-Watching boottour aan en dat was toch wel vrij uitdagend. Althans voor Egbert, want Jolanda zag het niet zo zitten om op een deinende boot de oceaan op te moeten gaan. Egbert moest/mocht dus alleen…

Zie verder de foto´s en video´s. Het was een fantastische belevenis, want we kwamen al gauw uit bij een moeder “Humpback Whale” en haar kalf, waarvan de kleine redelijk enthousiast was en mooie sprongen uit het water maakte. Erg indrukwekkend.

De dag is verder niet al te spannend afgesloten. Het werd uiteindelijk toch nog wel zo´n 24 graden – lekker weer dus – en we zijn verder gereisd naar ons volgende hotel in Santa Cruz, waar we zullen gaan overnachten.

Morgen gaan we dus op weg naar huis. We hebben alleen maar gepland om nog even snel een paar zakenrelaties aan te doen…