Bishop -> Panamint Springs

12 oktober 2018 - Bishop, California, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we een beetje traag opgestart omdat we nog wat ImmoVario-werk moesten wegwerken. Aan het einde van de ochtend zijn we via de Starbucks in Bishop verder naar het Zuiden getrokken. Het was wederom een fraai landschap waar we doorheen trokken, op weg naar Panamint Springs in Death Valley.

Onderweg zijn we nog even gestopt bij “Manzanar National Historic Site”, een voormalig concentratiekamp (jawel!) van de Amerikanen, tijdens de 2ewereldoorlog. Men had toen namelijk bedacht dat burgers met een Japanse achtergrond toch eigenlijk niet meer waren te vertrouwen en zo werden duizenden van hen overgebracht naar dit onherbergzame gebied, nadat ze de een of andere - eigenlijk door niemand goed af te leggen - test hadden moeten ondergaan. Onder erbarmelijke omstandigheden werden hele gezinnen hier zo van de ene op de andere dag opgesloten. Een vrij schandalige manier om met nota bene eigen burgers om te gaan dus. We hebben wat barakken uit die tijd bekeken en hebben er wat plaatjes geschoten en zijn vervolgens verder getrokken naar een volgende stop: “The Museum of Western Film History” in Lone Pine.

Dit is een museum dat is gewijd aan de jaren waarin er in deze omgeving vele films werden opgenomen, met name ook westerns. In de hoogtijdagen werd er hier zelfs wel 1 film per maand gedraaid. Vele beroemde filmsterren, om te beginnen zelfs nog uit de tijd van de stomme films, hebben hier rondgelopen en het museum is gevuld met allerlei relikwieën uit die tijden. Uiteindelijk is het in de jaren kort na de 2ewereldoorlog toch een aflopende zaak geworden, toen Hollywood bedacht dat dit soort producties ook gewoon “thuis”, in lokale filmstudio´s kon worden gemaakt. Leuke plaatjes geschoten en nog wat filmbeelden over het e.e.a. bekeken en toen weer dóór, naar Panamint Springs, het woestijngebied in van Death Valley.

Dor en droog zoals te verwachten, maar de temperaturen vielen toch wel mee in dit jaargetijde (zo rond de 26-27 graden), beseffend dat het in de zomer kan oplopen tot zelfs bóven de 50. En weer hele mooie landschappen waar we doorheen trokken.

Aangekomen bij ons “Resort” (een vrij rommelige verzameling van barakken, tenten, camperplekken, een restaurant en een tankstation) hebben we onze vrij “basic” kamer betrokken, een onvermijdelijke hamburger naar binnen gewerkt en ons voorbereid op de dag van morgen: op naar Las Vegas. Zie de betreffende foto´s.

1. Petra:
    Nice pics 👌
  2. Corry:
    13 oktober 2018
    Dat wordt morgen een "dure"dag :)
  3. Jolanda:
    Zekers 😁