San Francisco -> Oakhurst

10 oktober 2018 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Vandaag hebben we San Francisco verlaten en zijn we doorgereisd naar Oakhurst. Zie de bijbehorende foto´s. Eerst hebben we ons autootje voor de reis opgepikt bij de verhuurder, wat geen Dodge maar een Jeep bleek te zijn: prima wagen. We zijn aan de zuidkant van de stad eerst naar de Oceaankust gereden, via de "Painted Ladies" en het Golden Gate Park, een zeer fraai park. Daarna hebben we de Golden Gate Bridge vanaf de zuidkant bekeken,  zijn we er over heen gereden naar het noorden en zijn we via Sausalito doorgetrokken naar de Muir Woods, om de zgn. "Red Woods" te gaan bekijken. Een soort "dino-bomen", die al bestonden in de tijd van de dinosauriërs en die meer dan 1.000 jaar oud kunnen worden. Gigantisch hoge jongens; echt zeer indrukwekkend. Daarna hebben we de reis ingezet naar Oakhurst, waar we zullen gaan overnachten alvorens het Yosemite Park te gaan bezoeken. We hebben onze eerste kilometers op een Amerikaanse Highway opgedaan, w.o. meteen ook een paar leuke files, waarbij 2 dingen opvallend waren. Allereerst de enorme droogte waarover we thuis al het e.e.a. hadden meegekregen in het nieuws: enorme verschroeide dorre en gele akkers en weiden waar je echt niet vrolijk van wordt. Trump zou hier eens moeten komen kijken als hij de opwarming van de aarde weer eens ontkent: shocking! Een tweede opvallend fenomeen is het feit dat de Amerikaanse autoindustrie het inmiddels toch wel duidelijk heeft afgelegd tegenover de Japanse, Zuid Koreaanse en Europese merken: zo´n 90% van wat je ziet rondrijden is niet-Amerikaans. Wél een paar héle fraaie Ford Mustangs tegen gekomen trouwens... Uiteindeljk zijn we tegen 19.30h aangekomen bij ons hotel, na het laatste stuk toch wel mer dan een uur in het donker te hebben moeten rijden over 2-baans wegen in de bossen. Tóch beter zien te voorkomen voortaan, hebben we daarvan geleerd. Na een lekkere maaltijd hebben we de stekker er uit getrokken voor vandaag. Morgen hopelijk fris weer op en op avontuur in het Yosemite Park.Ons autootje voor deze reisGolden Gate BridgeMuir Woods - Redwood Forest